Hakkımda

Fotoğrafım
talihsiz açıklamalarım var cınım..

8 Nisan 2013 Pazartesi

karşılığını bekleyen iyilik yapmasın gençler ...

Etrafımız karşılık bekleyerek iyilik yapan insanlarla dolu .. ayırt etmek çok zor..  -iyilik yap, denize at ...artık bize çok uzak bi limanda ..
ve işler daha da karmaşıklaşıyor .. çünkü iyilik yapan tarafın aklında genellikle bunu bir şekilde dillendirip, hatırlatmak ve sizi ona borçlu hissettirmek var.
Bu mesela ileride bize bakar diye çocuk yapmaktan farklı değil .. "kendin" haricinde emek verdiğin her insanı bir tür yatırım aracın olarak görmen .. karşılıklı fayda, çıkar ilişkisi .. peki nerde bunun iç huzuru, birine faydalı olmanın hafifliği falan..
Herşey bu kadar hesaplı olmak zorunda mı? O yüzden çevremde bana devamlı onlara ihtiyacım olacağını söyleyen ve olduğunda da bana onlara sonsuza kadar minnettarlık duymam gerektiğini hissettiren kuru bir kalabalık istemiyorum.
kalabalık, beraberinde faha fazla hesap, kitap ve açıklama getiriyor çünkü .. kimse beni kullanarak üzerimden cenneti boylamasın :P ya da kendini tatmin etmesin ben nakadar yüce gönüllü faydalı (!) biriyim diye , yemiyoruz bunları ...
-ben: burda senbolik oldu, genel olarak hepimiz annamında kullanıldı.
uzun süredir aklımı kemiren bu endişeye dair çok güzel bir yazı denk geldi bugün, içinde bulundurduğu anlam itibariyle okudukça güzelleşiyor : www.farketing.com dan ;

"Kendileri için yaptıkları, bize de fayda sağlıyor diye bir borcumuz yok kimseye.
“Ben sana bu kadar yardım ettim” deyip, “Vefasızsın sen” der gibi bakanlara, yeri geldiğinde “Sen bana değil kendine yardım etmeye çalışıyordun” demeli. Duygusuz, acımasız görünme pahasına. Çünkü onlar size acımaz. İşlerine gelmezse.
Peki siz onlardan mısınız? Ben onlar gibi olmazdım. Ben öyle yapmazdım aynı durumda kalsaydım… diyorsanız, muhtemelen yanılıyorsunuz.

- Araba kullanırken önünüze kıran mafya kılıklı adama sinirlenmezken, yavaş gittiği için önünüzdeki yaşlı adama küfrediyor musunuz?
- Güçlü iken zayıf olanın hatasını kabul etmiyor, güçsüz iken bağışlayıcı mı oluyorsunuz?
- Canınız yanınca her yerde canınızı yakandan bahsediyor, başkasının canı yanarken umursamıyor musunuz?
- Sizin için dua edilsin diye yardım ediyor, size faydası olmayanı etrafınızda dahi görmek istemiyor musunuz?
- İnsanları sizi sevdikleri için mi seviyorsunuz? Evet veya belki diyorsanız büyük olasılıkla siz de öylesiniz.
 İşine gelmeseydi Az önce “Acaba ben de öyle miyim?” diye belki bir an aklınızdan geçenleri hemen unutup, “Beni işte bu aşağıdaki kısım anlatıyor.” diyebilmeniz için sonradan eklediğim bir kısım var aşağıda:
 Birisine borçlu olduğunuzu düşündüğünde: İşine gelmeseydi, yine de yapar mıydı o zaman? (Yaptığı iyiliği, borçlu hissetmemize neden olay şeyi) diye kendinize sorduğunuzda “Kesin yapardı.” diyorsanız:

1.ya kendinizi kandırıyorsunuz
2.ya da bir istisnayı buldunuz. Bir istisnayı bulduysanız tabii ki verin elinizde ne varsa, hiç düşünmeden, gidin peşinden, kollayın, koruyun…
Ne mutlu size, karşılık beklemeden size yardım etmiş birisine yardım ediyorsunuz.
Eğer bu istisna sizseniz, zaten “Yaptıklarımdan sonra, bana bunu nasıl yapar?” demezsiniz çünkü 2 olasılığın farkındasınız muhakkak:

1.Yaptıklarınızı karşılık beklemeden, doğru olduğu için yaptınız.
2.Karşılık bekleyerek yaptınız, “Yaptıklarımdan sonra…” diye başlayan bir cümle kurmanın anlamı yok.

--- Her iki durumda da, kimsenin size borcu yok."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder